Wat gebeurt er bij een servicebeurt?

Een servicebeurt aan een ademautomaat wordt in principe conform onderstaand principe uitgevoerd (mochten er door de klant reeds defecten en/of gebreken zijn aangegeven wordt dit uiteraard als eerste beoordeeld):

  • Beoordeling algehele conditie en eventuele gemelde mankementen;
  • Demontage van alle onderdelen;
  • Nadere inspectie van alle onderdelen;
  • Reiniging:
    – Metalen delen m.b.v. ultrasoon reinigingsproces
    – Kunststof delen m.b.v. water en zeep
  • Montage van alle delen, hierbij gebruikmakend van de door de fabrikant voorgeschreven te vervangen onderdelen (lees: servicekit);
  • Eventuele defecten en/of gebreken zoals gemeld worden verholpen;
  • Afstellen van de middendruk van de 1e trap;
  • Afstellen ademweerstand (en lepel) van 2e trap (en octopus indien aanwezig);
  • Werking- en lekkagetest van de complete set;
  • Vervangen swivel in manometer indien noodzakelijk;
  • Opmaken van het service-rapport voor de klant;
  • De vervangen onderdelen worden (onklaar gemaakt) aan de klant meegegeven.

Plaats een reactie